Op de fiets voor dementie. Etappe 4. 41 km. - Reisverslag uit Rovereto, Italië van Angela Rooij - WaarBenJij.nu Op de fiets voor dementie. Etappe 4. 41 km. - Reisverslag uit Rovereto, Italië van Angela Rooij - WaarBenJij.nu

Op de fiets voor dementie. Etappe 4. 41 km.

Blijf op de hoogte en volg Angela

25 Juli 2015 | Italië, Rovereto

Zaterdag 25 juli.
Revena, onder Rivalta - Loppio. 41 km.
We rijden 'smorgens rond 9 uur weg van de camping bij de wijnboer, die zijn wijntjes de afgelopen dagen zeer gastvriendelijk gratis uitschonk. We hadden daar een kamer geboekt en sliepen tijdens een forse onweersbui met veel regen lekker in een echt bed. Ik mocht in zijn groententuin heerlijke kleine tomaatjes plukken, die zeer zoet smaakten. Ook bracht hij ons en zijn andere gasten heerlijke perziken, zo van de boom.
Een mooie tocht langs de rivier l'Adige met de bergen rondom. Met een paar klimmetjes. Achter de bergen links van ons ligt het Gardameer.
Na anderhalf uur fietsen maken we een tussenstop bij een Bikecafé. De dame daar brengt onze fantaatjes en water, voorzien van pinda's, chips en zelfs een anti-pasti: twee stukjes stokbrood met chorizzo. Om één uur komen we al aan op de camping in Loppio. Voor de eerste keer tijdens deze tocht zetten we onze tent op. Gelukkig is de nachttemperatuur nu rond de 25 graden, niet meer zo vreselijk warm als de afgelopen week.