Op de fiets voor dementie. Etappe 16. 79 km. - Reisverslag uit Kruth, Frankrijk van Angela Rooij - WaarBenJij.nu Op de fiets voor dementie. Etappe 16. 79 km. - Reisverslag uit Kruth, Frankrijk van Angela Rooij - WaarBenJij.nu

Op de fiets voor dementie. Etappe 16. 79 km.

Door: Angela de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Angela

11 Augustus 2015 | Frankrijk, Kruth

Woensdag 11 augustus 2015.
Seppois le Bas - Kruth
79 km. Met heel veel klimmen en weer lekker hard afdalen.
Om 7 uur begint de dag al met veel klokgelui. Al snel zijn we weer aan het pakken. Een boomklevertje, waarvan we dachten dat het een klepperende ooievaar was, tikt een eikeltje open dat hij in de stam van de boom naast de tent heeft vastgezet. We genieten ervan om het vogeltje zo intensief bezig te zien. Even later fotografeer ik de ooievaar nog die op zijn nest zit op de hoge paal bij de ingang van de camping. Om half negen zijn we weer op pad. Het is bewolkt en gelukkig nog niet zo warm. We volgen het trajekt van de oude Largthalbahn, een treintje dat al zo'n 30 jaar niet meer rijdt. Door de Vallei Dannemarie. Leuke vakwerkhuizen in allerlei kleuren. Maisvelden. Steeds meer blauwe lucht. De temperatuur loopt alweer op. Veel bloemen bij de huizen en langs de wegranden. In de verte de heuvels van de Vogezen. Ze komen steeds dichterbij. Vandaag klimmen we veel. Natuurlijk dalen we ook weer af, maar steeds moeten we weer omhoog de berg op... Het levert naast vermoeide benen ook prachtige vergezichten op. Om half twee staan we op 473 meter hoogte. En we dalen weer af. Een man trekt rond met een muilezel, of is het een muildier? Hij loopt voor het dier uit, dat zijn bagage draagt. In Thann met uitzicht op de prachtige kerk lekker orangina drinken met een heerlijk ijsje. Daarna weer veel klimmen. Nu richtin Kruth. Mooie weg langs snelstromend water. Nog meer klimmen. Prachtige schilderingen op de muren van huizen. Echt iets van deze streek. Steeds meer hoge heuvels. We zijn beniewd hoe hoog de Col d'Oderen is die we in de volgende etappe op gaan fietsen en lopen. En dan om half vijf zijn we in Kruth. De camping is nog een stuk verderop. Bij vijven zijn we eindelijk op de camping. Moe maar voldaan zetten we onze tent op, gaan douchen en uitrusten en 's avonds lekker eten in het restaurant van de camping in Kruth.