Op de fiets voor dementie. Etappe 7. 54 km. - Reisverslag uit Coldrano, Italië van Angela Rooij - WaarBenJij.nu Op de fiets voor dementie. Etappe 7. 54 km. - Reisverslag uit Coldrano, Italië van Angela Rooij - WaarBenJij.nu

Op de fiets voor dementie. Etappe 7. 54 km.

Door: Angela de Rooij.

Blijf op de hoogte en volg Angela

31 Juli 2015 | Italië, Coldrano

Etappe 7 Vilpiano - Coldrano Vanmorgen om 10 uur op de fiets Vilpiano achter ons gelaten. De tent was heel nat, eerst een beetje laten drogen dus. De zon kwam pas om half tien achter de berg vandaan, dus dat duurde even. Vandaag 54 km gefietst en flink geklommen. Na Merano
7! haarspeldbochten. Mensen op de camping waarschuwden ons al,voor dit zware stuk. Al met al viel het best mee. Ik ben lekker gaan lopen en Jacques op de fiets naar boven, ik duwde hem ook. Ondertussen had ik gelukkig ook tijd om foto's te maken. Weer een prachtig strak fietspad langs de Etsch, zoals ze de Adige nu hier noemen. Ook hier weer veel fietsers, maar dan stroomafwaarts. Wij gaan, zoals altijd, natuurlijk tegen de stroom in... Steeds meer laat de rivier van zich horen, heerlijk dat stromende water. De bergen omringen ons nu echt. Links en rechts, voor en achter,we zitten er midden in. Ook nu rijden we weer door de appelbomen. Om twaalf uur beginnen we aan de 7e haarspeldbocht van beneden af. Na een half uur zijn we boven. De pas in mei was een stuk pittiger, daar deden we wel een uur of drie, vier over. Lagundo. En weer verder richting Resia. Om half twee eten we bij een kraantje met stromend koud water een broodje. We zijn nu in Naturno. De rivier stroomt steeds sneller en laat nu ook steeds meer van zich horen. Mooi kerkje in de bergen, met net onder de spits een ronde bol. Ik heb eens gehoord dat in die ronde bol de bouwtekeningen van de kerk worden bewaard. In geval van brand zullen ze daar nooit vlam vatten. Brandveilig dus. Eventjes geen asfalt maar los grind. Geen probleem, maar het valt wel op. Tot nog toe was onze weg geplaveid... Om half drie lukt het mij om tijdens een plaspauze in het gras een appeltje uit de boomgaard te bemachtigen. Lekker rood en goed eetbaar. Appels en nog eens appels. Langs de weg staan honderden kunststof kratten opgestapeld. Hierin zullen straks de appels opgeslagen worden op transport naar elders. Nog steeds richting Reschen. En dan nog een lekker ijsje in Latsch bij de kabelbaan. Toch rijden we door naar Coldrano, daar is de camping een stuk kleiner en dat hebben we nu eenmaal liever. Op de vorige camping bleven we drie nachten ook vanwege de regen en het onweer. We hadden het er erg naar onze zin op, ons privéplekje aan de vijver. Nu zullen we hier één of twee nachten blijven. We zien wel. Het gaat in ieder geval lekker zo!