Op de fiets voor dementie. Etappe 10. 41 km. - Reisverslag uit Dalaas, Oostenrijk van Angela Rooij - WaarBenJij.nu Op de fiets voor dementie. Etappe 10. 41 km. - Reisverslag uit Dalaas, Oostenrijk van Angela Rooij - WaarBenJij.nu

Op de fiets voor dementie. Etappe 10. 41 km.

Door: Angela de Rooij.

Blijf op de hoogte en volg Angela

04 Augustus 2015 | Oostenrijk, Dalaas

4 augustus 2015. Etappe 10. Landeck - Dalaas.
41 km.
Landeck - Flirsch - Schnann - Pettneu - St. jacob am Arlberg - St. Anton. Treintunnel tot Langen (13 km) dan via Klosterle Dalaas naar beneden. Camping in Dalaas. Kleine camping in dorp.
Om 7 uur ben ik wakker. Ik ga er snel uit. Rond achten zijn de meeste van onze campingburen al aan 't pakken om weer verder te reizen. de drie motorrijders tegenover ons aan de andere kant van het pad verrtrekken net iets eerder. De motorrijder naast ons is als eerste weg. De camping raakt steeds leger. De man een stukje verderop, stoer slapend in een bivakzak en een zeiltje tegen evt. regen, raadt ons een kleine camping aan in Bazel. Om half negen rijden we. Links bovenop een bergtop zie ik een gletsjer. Om kwart voor elf dalen we af naar Arlberg. We zien Arlberg snel steeds dichterbij komen. Onder een viaduct van een autoweg door. We klimmen meer als dat we dalen. Ik galopen en Jacques gaat op de fiets naar boven. Hoofdrichting Arlberg Feldkirch. Ik neem 't wandelpad dat iets boven de weg ligt. Daarna rijden we via de Panoramastrasse richting Arlberg. Best pittig. Een opa en oma op doorreis op een tractor met achterop de bagage in twee lichtblauwe vuilniszakken passeren ons lachend en zwaaiend. Dan is de weg weer leeg. Strengen. Langs de weg en op de almen staan steeds meer houten huisjes. Aan de zijkant hangen aan een rek allemaal houten rekjes. Wellicht worden die gebruikt in de sneeuwtijd en zetten mensen die neer op het land om te voorkomen dat de sneeuw de weg opschuift. We rijden weer verder. Jacques rijdt. Ik loop. Weer pittig.naar St. Anton is het om kwart over tien nog 13 km. Flirsch. Een lichtblauw bordje langs de weg met: " Jakobsweg" met daarbij de bekende Jakobsschelp. Een tijdje kater nog een. Mooie paarse en fuchsiakleurige bloemranden langs de balkons aan de huizen. Schnann. Een alm met allemaal houten huisjes. Aan een aantal daarvan hangen weer die rekjes. Prachtig uitzicht. Pettneu. Mooi kerkje. Nu richting de Arlbergpas. Om kwart voor 12 in St. Anton. Hout ligt langs de weg opgeslagen. Een landarbeider is aan het hooien en lacht omdat ik hem al fietsend fotografeer. Mooie huizen met veel hout. Dan komen we bij het station. We kopen kaartjes bij een automaat. 2 voor ons en 2 voor onze dubbele fiets. De trein gaat pas om tien voor half drie. Het nu pas half een. Dan kunnen we nog mooi een hapje eten in het zeer toeristische ski-plaatsje St. Anton. We nemen de trein richting Bregenz en stappen uit in Langen, 13 km verderop. In Langen hoeven nu alleen nog maar af te dalen. Eén keer rijden we in een tunnel 54 km... Klosterle. Naar Dalaas. En dan zijn we om drie uur op een leuke kleine camping midden in Dalaas.