Weer thuis uit Tanzania - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Angela Rooij - WaarBenJij.nu Weer thuis uit Tanzania - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Angela Rooij - WaarBenJij.nu

Weer thuis uit Tanzania

Door: Angela de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Angela

20 Mei 2007 | Tanzania, Arusha

Zaterdagmorgen zijn we om kwart voor zeven Nederlandse tijd in Amsterdam geland. Na een vliegreis van elf uur was het heel bijzonder om de benen weer op Nederlands geplaveide bodem te kunnen strekken.
Eerst thuis even een paar uur geslapen en 'smiddags naar Zaltbommel gegaan om mensen te zien. Ik moest echt weer even landen in mijn eigen stadje. Daarna gelijk mijn maatje Joep gebeld en heerlijk "op muzikale wijze thuisgekomen". In Zaltbommel op de trappen van het stadhuis stonden Joep en ik samen met nog anderen te zingen. Later op de Waalkade mochten we onze klanken laten horen. Ik lekker zingen, Joep op de viool.
Het leven kan hier in Nederland voor mij weer beginnen!

Ik wil iedereen nogmaals van harte bedanken voor zijn of haar financiele/morele steun:
-Arie, voor het bijhouden van mijn website www.spelenderwijsch.nl
-Marlies, voor het helpen met de laatste naaiwerkzaamheden betreffende clownkleding, tot diep in de nacht.
-Mijn zus, Ellis, die in Rotterdam op strooptocht ging voor pleisters, verbandmiddelen, infuuszakken en paracetamol, een gewild medicijn.
-De Kralingse Apotheek in Rotterdam, via hen kwam ik in kontakt met Zorgverleningsinstantie: Thuis in Zorg.
Zij leverden o.a. verbandmiddelen en infuuszakken.
-Mijn buurkinderen Matthijs en Tessa die hun zakgeld aan mij gaven als sponsorgeld voor het schooltje.
-De kinderen van de Toermalijn en de Brug die er met hun aktie voor zorgden dat ik aan het schooltje van Mary 2100 dollar kon geven. Mary vertelde me op de laatste dag dat ze weer verder gegaan was met het bouwen van de klaslokalen en een winkelruimte zodat er straks meer kinderen naar deze school kunnen gaan.
-De muziekleerlingen van Spelenderwijsch, die met de opnames van de cd zorgden voor zo'n 250 euro.
-Carlijn die een houten puzzel gaf met verschillende kleuren en vormen.
-Alle andere sponsors die ervoor zorgden dat ik nog 1700 dollar kon geven aan Emmy en Demno, die 30 weeskinderen onder hun hoede hebben en ook verder willen bouwen, nl. ruimtes waar de kinderen kunnen slapen, klaslokalen en toiletruimtes.
Voor namen van de sponsors: zie website www.spelenderwijsch.nl

-De Hema in Zaltbommel, waar ik spelmaterialen voor o.a. straatkinderen mocht kopen met 20% korting.
-Pearle optiek, Zaltbommel, die een grote hoeveelheid brillen leverde en oranje ballonnen voor heel veel kinderen in Tanzania.
-Intertoys Zaltbommel, gaf mij jongleerballetjes mee, schmink en ballonnen.
-Diabetes Direct uit den Bosch die mij verbandtommels stuurde en wondzalf, om achter te laten bij scholen en andere zorg-centra.
In de toekomst wil ik de projekten die ik nu gesteund heb blijven steunen.

  • 20 Mei 2007 - 20:20

    Joep:


    Hallo - troubadourinnetje -- ben je weer een beetje geland -- bedankt voor het leuke samen zijn en -zingen met die volkomen onbekende mensen op het terras van de Verdraagzaamheid ..

    nogmaals ,chapeau voor dit project , dat je zo met verve hebt uitgevoerd - ik ben benieuwd naar de follow up

    groetjes

    je snaren kameraad

    Joep

    sociolist violoog

  • 29 Mei 2007 - 18:54

    Stiena:

    Overweldigend Angela, wat een mooi werk heb jij daar gedaan, ik ben er stil van. Wat een prachtige website heb je, het komt helemaal geod met jouw bedrijfje!

    Veel liefs van Stiena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 36009

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 17 Mei 2016

Rondje Zuid Frankrijk

23 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Op de fiets voor dementie etappe 2

21 Juli 2015 - 21 Juli 2015

Op de fiets voor dementie. Etappe 1.

01 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: