Toelichting op de foto's - Reisverslag uit Zaltbommel, Nederland van Angela Rooij - WaarBenJij.nu Toelichting op de foto's - Reisverslag uit Zaltbommel, Nederland van Angela Rooij - WaarBenJij.nu

Toelichting op de foto's

Door: Angela de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Angela

21 Mei 2007 | Nederland, Zaltbommel

Voor de duidelijkheid geef ik nog even een korte toelichting op de foto's. De meeste foto's spreken voor zich.
*Angela en het jongetje in het ziekenhuis. Deze jongen is heel ziek, zijn moeder is dan ook constant bij hem. Zijn ogen zijn helemaal opgezwollen, kijken kan hij niet meer. Zijn lijf is opgezwollen maar ook mager. Zijn ademhaling gaat moeizaam. Naar zeggen werkt zijn hart niet goed meer. Ik vraag me af wat er nog wel werkt en hoe lang deze jongen nog zal moeten lijden. Ik speel zacht een mooi muziekje voor hem.
*Het jongetje en de cola. Een mooi maar schrijnend beeld omdat, zo blijkt, cola overal is! Een van Mary's kinderen hangend over het schoolmuurtje.
*Foto met Angela en Mary, hier geef ik haar het sponsorgeld 2100 dollar, zodat ze verder kan bouwen aan klaslokalen, ruimte voor de winkel. Op deze manier zullen er meer kinderen naar haar school toe kunnen. Na het ontvangen van het sponsorgeld heeft Mary direct actie ondernomen, de bouw van het schooltje is voortgezet

*Foto van putje in de grond. De w.c. bij Demno en Emmy, die 30 weeskinderen onder hun hoede hebben. Een putje van 20 bij 15 cm. De eerste keer had ik echt moeite om daarboven dat van maden krioelende putje te plassen. Kort voor vertrek was ik daar weer en had ik mijn normen al zodanig aangepast dat het me wel lukte zonder braakneigingen. Met het sponsorgeld 1700 dollar kunnen zij ook betere toiletruimtes bouwen, naast verblijfruimtes voor de kinderen.
*Angela en Mike, die behoort tot de masai-stam.
Mike mocht samen met zo'n zeven andere Tanzanianen op onze kosten mee met de clowntour, zodat ze zelf konden ontdekken hoe mooi het is om echt hartcontact te maken met kinderen mensen vanuit de clown.
Daar komt bij dat Mike de komende drie jaar opkosten van twee clowns kan gaan studeren voor een baan in de touristensektor. Voor hem echt een droom die in vervulling kan gaan. Een toekomst waar hij al niet meer op durfde te hopen!

  • 23 Mei 2007 - 06:33

    Trudy:

    beste angela!
    Wat enorm indrukwekkend om ook al jou stukjes te lezen. Ik heb echt zo mega veel zin in de reis die wij gaan maken. Ook zal ik nog op school jou ervaringen vertellen. Ik hou je nog wel op de hoogte, met vriendelijke groetjes
    Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zaltbommel

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 36009

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 17 Mei 2016

Rondje Zuid Frankrijk

23 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Op de fiets voor dementie etappe 2

21 Juli 2015 - 21 Juli 2015

Op de fiets voor dementie. Etappe 1.

01 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: