Spelenderwijsch naar Tanzania - Reisverslag uit Zaltbommel, Nederland van Angela Rooij - WaarBenJij.nu Spelenderwijsch naar Tanzania - Reisverslag uit Zaltbommel, Nederland van Angela Rooij - WaarBenJij.nu

Spelenderwijsch naar Tanzania

Door: Angela de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Angela

22 April 2007 | Nederland, Zaltbommel

Mijn naam is Angela de Rooij. Ik maak muziektheater op maat en doe nog veel meer leuke dingen onder de naam Spelenderwijsch. Het bedrijf is gevestigd te Zaltbommel, maar ik speel door het hele land en ook daarbuiten.

Op deze site vertel ik e.e.a. over de reis die ik, samen met een groep clowns, van 1 tot 19 mei ga maken naar Tanzania.
We verblijven daar ruim 1 week in Moshi en ruim een week in Arusha. Van daaruit gaan we iedere dag met een bus naar twee locaties om daar contact te gaan maken met kinderen en volwassenen als clown.

Het gaat hier onder meer om scholen, ziekenhuizen en weeshuizen.
We zullen ook gaan clownen met straatkinderen.
We hopen de kinderen daar aandacht te kunnen gaan geven, vanuit een open hart. De aandacht die zij zo verdienen. Er daarbij vanuit gaande dat, zoals Patch Adams (grondlegger van de cliniclowns) ontdekte, de lach een helende werking heeft.
Als je lacht, blij bent, maakt je lichaam endorfine aan. Deze stof maakt dat je je goed voelt en lekker in je vel komt te zitten. Natuurlijk heeft dit uitwerking op je systeem, op je cellen. Je lijf zal er gezonder door worden, beter gaan functioneren. Natuurlijk kun je niet zomaar alle ziektes met een lach doen verdwijnen, maar verbetering in het welzijn van de zieke zal merkbaar zijn.
De naam van onze clownreis is dan ook: "Healing through Humor".


Nu ben ik druk bezig met de voorbereidingen, zoals het naaien van
luchtige clownkleding en het inzamelen van geld en materialen die de mensen daar goed kunnen gebruiken.
De sponsorgelden zijn bestemd voor een schooltje voor gehandicapte kinderen even buiten Arusha.

  • 23 April 2007 - 22:18

    Rik:

    Hee, ik zie dat je al vertrokken bent. Nou dan hoop ik dat ik je volgende week op het vliegveld van Kilimanjaro tref!!
    Groetjes en alvast veel plezier in Tanzania

  • 24 April 2007 - 09:12

    Asceline :

    Beste Angela,

    Wat geweldig. Ik ben benieuwd naar je verhaal.
    Groeten en heel veel succes.
    Asceline (Trouw)

  • 27 April 2007 - 13:01

    Marijke:

    Een goede loacatie voor jullie actie is misschien light in africa, zij hebben 3 kindertehuizen waarvan 2 in Boma op de weg tussen moshi en arusha en 1 baby-unit en via hun site kun je contact opnemen. (www.lightinafrica.org) succes met alles en misschien wel tot ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zaltbommel

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 36011

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 17 Mei 2016

Rondje Zuid Frankrijk

23 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Op de fiets voor dementie etappe 2

21 Juli 2015 - 21 Juli 2015

Op de fiets voor dementie. Etappe 1.

01 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: