Eerste bericht uit Tanzania! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Angela Rooij - WaarBenJij.nu Eerste bericht uit Tanzania! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Angela Rooij - WaarBenJij.nu

Eerste bericht uit Tanzania!

Door: Angela de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Angela

06 Mei 2007 | Tanzania, Arusha

Lieve mensen,
Wat goed om te zien dat er veel mensen met mij meeleven. Dank jullie wel daarvoor.
Het is heel bijzonder om hier te zijn. Het clownen met alle kinderen die hunkeren naar liefde en aandacht is echt prachtig om te doen. De levensomstandigheden van de mensen zijn in mijn ogen mensonwaardig! Om hier dan als rijke westerling rond te mogen lopen is heel confronterend.
Dinsdag avond kwamen we na een lange dag reizen aan in Arusha. Daar werden we verwelkomd door drie clowns en onze gids, die al ter plekke waren. Er stond een vrolijk versierde clownsbus op ons te wachten. Nadat we onze visa geregeld hadden konden we onze reis per bus vervolgen. Nu zijn we nog in Arusha, morgen vertrekken we naar Moshi.
Donderdag, vrijdag en zaterdag hebben we iedere dag op twee locaties geclownd.
Later zal ik een uitgebreider reisverslag maken.
Omdat ik jullie, Jacques en Sterre niet meer per telefoon kan bereiken, (misschien kun je mijn beltegeod opwaarderen...) Jacques, je kunt via deze site reageren of het nummer van Emanuel bellen. 'sAvonds heb je de meeste kans op verbinding. Bel dan vanvond. Eerst de eerste twee series getallen kiezen, dan wachten op hetgeen er gezegd wordt en dan de rest van de getallen kiezen, dan lukt het wel! Voor 14 cent per minuut.
Even nog over hier. Gisteren hebben we na de twee optredens ook nog vrij geclownd op de markt van Arusha. Het was heel bijzonder om daar als Mzungu rond te lopen (=Tanzaniaans voor blanke) en dan nog met een rode neus op. Honderden mensen waren er op die markt. De reacties waren hartverwarmend. Ik heb zelfs samen met een Tanzaniaanse vrouw mogen zingen. En dat terwijl ik een neus op had! Ik hoop dat vandaag weer te mogen doen.
Hoe de reis verder verloopt weet ik niet. Afrika is een land waar de dingen steeds anders gaan als dat je verwacht. Ik laat me danook maar meenemen met hoe het gaat, zonder me daar al te druk over te maken. Ben blij dat ik na de stroomuitval verbinding met jullie heb, om te laten weten dat het me echt goed gaat.Ik leer heel veel bij over de mensen en hun levensomstandigheden. Maar zie ook dat mensen hier op hun eigen manier gelukkig zijn en ook dat is goed om te zien.
Hoop nog van met te kunnen laten horen via deze weg.
Lieve groet, Angela
En voor Jacques en Sterre, willen jullie ook reageren via deze site?

  • 06 Mei 2007 - 10:33

    Arjen Bakermans:

    Heel veel succes Angela. Goed dat je ziet dat deze mensen in het nu en hier toch ook gelukkig kunnen zijn. Zo'n waarneming maakt ons wellicht weer een beetje bewuster van onze eigen leefomstandigheden en geluk. Altijd moeilijk om niet direct onze maten en normen op hun situatie te projecteren. Ben benieuwd naar hun eigen bevindingen over hun welbevinden.
    Groeten en een fantastische ervaring gewenst!
    Arjen

  • 06 Mei 2007 - 15:19

    Sterre !!!:

    Heeee Angela!! :D Leuk dat je wat schrijft!! Is het daar erg warm? Heb je al veel van het speelgoed weggegeven? En is je koffer nu ook wat lichter ? :P Jacques heeft het beltegoed al opgewaardeerd! Maar het helpt niks! De hele tijd als hij belt hoor je alleen maar alsof iemand de telefoon ophangt in plaats van opneemt... In ieder geval heel veel plezier daar nog! Hopelijk lukt het nog met de telefoons.. Marloes is er nu en het is heel gezellig!! Kusjeeeeess en liefs!! Sterre!!

  • 06 Mei 2007 - 15:28

    Jacques:

    Zaltbommel 6 mei 17.30 uur
    Hoi angela,
    Fijn om te lezen, dat het goed gaat.
    Je telefoon is opgewaardeerd, je zou moeten kunnen bellen.
    ik probeerde je van de week te bellen, via het bekende nummer.maar helaas dat ging echt niet.
    Ik zal het zondagavond rond een uur of 8 en 10 nogmaals proberen.Lukt het weer niet, dan sms ik wel!
    Als het goed is heb je al sms jes van mij gekregen.
    SMS zelf vanavond ook terug,als controle.

    Wij gaan morgen weer werken. Niet weggeweest, maar lekker (met mooi weer)in de tuin gerelaxt.
    Sterre weer beter.
    Nu Marloes op bezoek, eet mee

    Tot horens, schrijfs, of ?????????????

    Jacques

  • 07 Mei 2007 - 07:01

    Jessika Van Loon:

    Hoi Angela,

    Mooi om te horen dat je reis goed verlopen is. Bijzonder om te lezen hoe het daar is, maar als ik het zo lees hebben wij als nederlanders niets te klagen. Veel succes nog.

    Groetjes Jessika van Loon.
    Secretaresse diabetesverpleegkundige

  • 07 Mei 2007 - 09:13

    Roos:

    Lieve Angela,
    wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt; het is denk ik een waanzinnig bijzondere ervaring he? Heel veel plezier en groetjes vanuit een (ein-de-lijk!!) regenachtig Holland,
    liefs Roos

  • 07 Mei 2007 - 10:40

    Eddy En Willy:

    Hoi Herrie-nicht van me.

    Je was al gevlogen voordat ik het in de gaten had. Goed dat je nu al weet dat de beste houding die van laisser faire is. Ook de armoede wil niet perse zeggen dat de mensen ongelukkig zijn. Ik zou bijna het omgekeerde denken. Rijke mensen zijn veel vaker sjagerijnig (want altijd angstig veel te verliezen). Hoop dat je alle verzamelde werken die je toe-gemailt krijgt ook kan lezen. Begrijp dat de telefonische kontakten nogal moeizaam zijn. Nou ja even helemaal los van het vader en moederland is ook niet slecht, hoewel de stem van Sterre of Jacques wel prettig zou zijn. Even iets vertrouwds in die vreemde hete en stoffige wereld.

    We wensen je alle sterkte, gezondheid, en vele leuke momenten toe.

    Liefs van Eddy.

  • 08 Mei 2007 - 08:34

    Jacques 2:

    leuk te horen dat je het zo naar je zin hebt. ma en ellis hebben het ook heel leuk in andalusie. groetjes en hou je haaks

  • 08 Mei 2007 - 16:12

    Ingrid:

    Hi clown, Ik kan me voorstellen, dat je je in het begin machteloos voelt bij deze kinderen in al hun ellende. Maar jouw aanwezigheid daar zegt meer dan duizend woorden of grimassen. Want wie komt er helemaal uit Nederland om gewoon bij hen te zitten, tijd met ze door te brengen en ze op te vrolijken? Zij zijn even kostbaar voor God als jij en ik. Jezus zocht (en zoekt) ook mensen op om er gewoon te zijn. Toen ik je mailtje las moest ik zo denken aan Psalm 40:17: Wie bij U hun geluk zoeken zullen lachen en vrolijk zijn!

  • 09 Mei 2007 - 08:32

    Julia:

    Hoi lieve Angela,

    Wat een avontuur,
    Je zegt ik laat het allemaal over me heen komen,jonge dat is nogal wat misschien raak je soms ontmoedigd door alles wat je ziet,maar ik hoop en wens je toe dat je plezier zult kunnen brengen en dat je ook heel veel plezier en kracht daarvoor terug krijgt.
    Ik ben begonnen om op scholen te acteren en schrijf nu stukken zelf ik kan het toch niet laten,maar mijn wortels zitten nog te vast in de winkel om meer van te maken.

    Ik zit in deze stoel en wilde zo je een glimlach mee sturen en zeggen: ik wilde dat ik wat kon doen voor je maar misschien is dit al iets...Dikke kussen en een stukje van mijn hart, Julia

  • 10 Mei 2007 - 17:55

    Ma En Ellis:

    Vanmiddag teruggekomen van onze reis. WIj hebben het erg fijn gehad maar zijn ook weer blij te horen dat het bij jou erg goed gaat. Wij hopen dat het tweede gedeelte van jouw reis even goed mag verlopen en dat je veel mensen een gezellig uurtje hebt kunnen geven.
    Verdere details over onze reis hoor je wel als je weer thuis bent. We hebben een fantastische week gehad een een ontzettend leuk gezelschap. Veel plezier in de komende weken en maak er wat van, denk ook een beetje aan jezelf.

    Liefs Ma, Ellis en natuurlijk Jacques 2 en een poot van Aida.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 36009

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 17 Mei 2016

Rondje Zuid Frankrijk

23 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Op de fiets voor dementie etappe 2

21 Juli 2015 - 21 Juli 2015

Op de fiets voor dementie. Etappe 1.

01 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: