Nog een Tanzaniaanse groet - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Angela Rooij - WaarBenJij.nu Nog een Tanzaniaanse groet - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Angela Rooij - WaarBenJij.nu

Nog een Tanzaniaanse groet

Door: Angela de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Angela

09 Mei 2007 | Tanzania, Moshi

Lieve Sterre,
Leuk om speciaal van jou een bericht te krijgen, ik hoop dat je nog van je laat horen. Ik mis je wel hoor! Soms denk ik, kon je hier maar zijn en zien wat ik zie. Je voelt dan echt hoe de wereld er ook uit kan zien. In het begin werd ik heel verdrietig vanal die armoede en nu ook nog steeds, en dan is het fijn om berichten van het thuisfront te krijgen. En even te voelen dat de wereld ook in Zaltbommel gewoon lekker doordraait en dat daar alles goed is!
Lieve Jacques,
Ook al is er telefonisch bijna geen contact mogelijk, ik heb gisteravond nog geprobeerd om je te bellen, wat weer niet lukte...ik hoop je via deze weg op de hoogte te houden van hetgeen ik hier doe. Stuur ook vooral een berichtje terug, ik voel me dan echt door jullie gesteund. Hoop echt hiereen volgende keerookmet jullie te kunnen zijn, er is hier zoveelgoed werk te doen!
Wil nog even kwijt dat de mensen hier zo open zijn, je krijgt anders dan in Nederland veel sneller een goed contact. De manier waarop men elkaar hier een hand geeft is al echt andere dan in Nederland. Je geeft een hand, slaat daarna de duimen om elkaar en wrijft nog even na. Heel anders als de korte zakelijke, vaak snelle handdruk die wij elkaar geven.
Tijd is hier een totaal ander begrip als bij ons. Haast is een woord dat ze hier in geen geval kennen. De factor stress, ik vraag me af of ze weten wat dat betekent. Het is hier zo relaxed, soms is het echt een sport om te zorgen dat je niet geirriteerd raakt als de computer voor de zoveelste keer uitvalt, maar ik moet zeggen dat ik daar al aardig handigheid in begin te krijgen.

  • 09 Mei 2007 - 16:54

    Sterre & Ook Jacques:

    Heee angie :D Nog een berichtje dan, vanuit een zonnig (ahum ahum ahum) Nederland! Lekker hoor, dat weer, van 30 graden naar 12. Je mag blij zijn dat het bij jou zo constant 40 is ;). Ik heb vandaag een héééél leuk Oilily handtasje gekocht :p Die in de uitverkoop was van het blokker krantje... Ik had hem samen met Roos gekocht maar toen bleek dat Jacques hem ook had gekocht :p Dus nu hebben we er ééntje teruggebracht, maar die tas was eerst 80 euro en nu 25 mét parfum :P Dus dat kon ik niet laten lopen! Verder ook nog leuke schoenen gezien maar weet nog niet of ik die ga kopen.. Even dit onzinnige berichtje zodat je weet dat het leven hier gewoon doorgaat, en Oja, het gaat er wel gezond aan toe hoor, ik heb zelfs vanmiddag bij BAKKER BART (even reclame maken, misschien krijg ik er geld voor :P) een broodje gezond gekocht!! En geen frikandel broodje of zo maar echt een broodje gezond ;) En ik drink ook héééél veel water en ik eet héél veel fruit hoef je daar in ieder geval geen zorgen over te maken :P En oja (ik zeg wel vaak en oja :D ) ik wilde ook nog zeggen dat ik wel naar Tanzania wil hoor, maar dan of aan de kust (:P is er een kust ? ) of ik wil er wel les gaan geven (nederlands, frans) want ze praten daar toch engels ? Lijkt me wel leuk maar ik wil er wel ff mee wachten :P Tot ik twintig ben of zo ! Misschien wil Jacques zich in een clownspak hijsen! Maarre.. ik ga stoppen want Jacques wil even iets typen! Ik hoop dat je dit niet een saai bericht vond maar dan weet je in ieder geval dat ons saaie (:O) leven in Nederland gewoon door gaat ! =D
    Doeeeeeeei ! Kusje van Sterre!!
    Ps: ik heb die titel van dat ene andere berichtje eventjes voor je verandert! Hoop dat je hem goed vind ;)
    Pps: Ik ben naar de kapper geweest!! Niet zo veel verandert hoor alleen een beetje korter :P Maar Jacques doet heeeeel irritant, en ik mocht dit pas typen als HIJ klaar was, wat met zijn typesnelheid ook een paar uur duurde..
    -_-'' Hahaha :P Grapjee ;) Nou hopen dat ik nu niks meer vergeet te schrijven want ik ben er bij Jacques al vier keer tussendoor gekomen :D Doeeeeeeeeeeeei!
    Be HAPPY :D !!!
    -----------------------------------------
    Na deze lawine van woorden ook een reactie van mij. het is hier soms vechten om de computer, als er een bericht binnenkomt.
    Waar kun jij eigenlijk internetten?
    Is dat cafe ver weg?
    Goed om te horen, dat alles oke gaat.
    Meid, wat heb je het druk zo te lezen.
    Na de radiostilte van de laatste dagen, begonnen we ons wel af te vragen,hoe die ging! Veel ervaringen zo ze zien.
    STAY COOL GIRL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik lees niks over lichamelijk ongemak, dus ik ga ervan uit, dat het best wel gaat.FIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Meters weggeven.........je lijkt wel een vertegenwoordiger.
    Het eten, jammie of niet??, denk je wel aan je pruimen??? niet mee terug he!
    "Blij" om te horen, dat het telefoonverkeer ook van jou kant niet werkt.Fijn he zo'n goedkoop nummer, alleen werkt het pas met een tanz. simkaart!!!!!
    Ik denk, dat we hier meer geld hebben uitgegeven aan telefoongesprekken,die niet lukten dan we normaal in 1 maand verbellen.
    Huisverhalen:
    1 Sterre en de profielkeuze
    Zondagavond j.l.23.00 uur,(even tussendoor, HALF ELF ! groetjes, Ster) dat moest nog even voor definitief!!!!!!!!!!!!!!
    Toch kunstvakken laten vallen en management en org. gekozen.
    2 we leven dus nog, maar dat had je vast al begrepen.
    Boodschappen doen we nu samen!!!!!!!!
    Ja ja, daarom eten we nu veeeeeeeeeel
    lekkerder.(HEEL VEEL . Sterre)
    3 Er belde nog een mevrouw, die je kende. Had ook een project in Tanz
    Vroeg of je daar ook nog langs kon gaan.Helaas was je net vertrokken?
    4 Het schoolse leven gaat ook gewoon door. Soms lange dagen.
    Gelukkig ook meer ruimte voor lol.
    Èen aantal stagelln een arbeidscontract!
    Voldoening op misschien een andere schaal, maar toch.....
    5Iedereen zeer belangstellend, (o.a.Anja Versteeg.....lotgenoot(man militair)
    vraagt vaak hoe het met je gaat.
    6Bergschoenen LOWA verkocht denk ik, via internet
    Ik ga nu eten koken, tijdstip 19.00 uur
    Tot mails of bellens Herrie.
    (via *100* lukt het zeker.
    o ja,TIP KPN!!! telefoonnummer hotel doormailen en ons laten bellen naar je kamer of tijdstip afspreken aan de balie hotel.. Kost je niks!!!!!!!!!!
    Groet
    Jacques

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 36009

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 17 Mei 2016

Rondje Zuid Frankrijk

23 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Op de fiets voor dementie etappe 2

21 Juli 2015 - 21 Juli 2015

Op de fiets voor dementie. Etappe 1.

01 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: